مرگ ناشی از خفگی در نیویورک: اتهامات ممکن است به “معقول بودن” بستگی داشته باشد

[ad_1]

نیویورک –

اتهامات جنایی احتمالی علیه یک کهنه سرباز تفنگدار آمریکایی که جردن نیلی را در قطار متروی شهر نیویورک در تنگنای مرگبار قرار داد، ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا یک نیویورکی «معقول» نیز به همین شکل عمل می کرد یا خیر.

نیلی، شبیه‌ساز محلی معروف مایکل جکسون که دوستانش می‌گویند از وضعیت روحی وخیم‌تری رنج می‌برد، روز دوشنبه زمانی که یکی از همسوارانش او را به زمین کشید و با نگهدارنده‌ای که در آموزش رزمی تفنگداران دریایی آموزش داده شده بود، درگذشت.

به گفته یک روزنامه نگار مستقل که فیلم دقایق پایانی او را ضبط کرده است، نیلی بر سر مسافران دیگر فریاد می زد اما به کسی حمله نکرده بود.

دادستانی منطقه منهتن در حال بررسی این حادثه است و هیچ اتهامی اعلام نشده است. به گفته مارک بدرو، دستیار سابق دادستان منطقه در منهتن، اگر پرونده ای پیش برود، احتمالاً بحث دفاع از خود با یک الزام قانونی “مختلف” روبرو خواهد شد.

طبق قانون جزایی نیویورک، فردی که از نیروی مرگبار استفاده می کند نه تنها باید ثابت کند که از جان خود یا شخص دیگری می ترسد، بلکه باید ثابت کند که هر فرد منطقی نیز همین احساس را داشته است.

بیدرو گفت: «فرض کنید تفنگدار دریایی بگوید: «من صادقانه به خدا فکر می‌کردم چاره‌ای جز نجات کسی ندارم،» این سوال پیش می‌آید که آیا یک فرد منطقی در شرایطش همین احساس را داشته است یا خیر.

تفسیر آن قانون آخرین بار در سال 1986 توسط بالاترین دادگاه ایالتی در پاسخ به تیراندازی برنهارد گوتز به چهار نوجوان در مترو روشن شد، مورد بدنامی که مرگ نیلی را با هم مقایسه کرده است.

در سال 1984، Geotz که سفیدپوست بود، پس از اینکه یکی از آنها از او 5 دلار درخواست کرد، به چهار مرد جوان سیاه پوست شلیک کرد. گوتز گفت که فکر می‌کند او را دزدی می‌کنند. هیئت منصفه در نهایت گوتز را از تلاش برای قتل تبرئه کرد اما او را به حمل یک تفنگ بدون مجوز محکوم کرد.

قتل نیلی باعث ایجاد یک بحث احساسی در نیویورک در مورد شفقت و بیماری روانی شده است.

اکثر افرادی که به طور منظم سوار مترو می شوند، گهگاه با افرادی که فریاد می زنند یا چیزهایی را پرتاب می کنند، یا رفتارهای ناراحت کننده ای دارند، برخوردهای ناخوشایندی داشته اند، اما هیچ خطری برای کسی ندارند. هنوز مشخص نیست که چرا یا مردی که نیلی را در چنگال خفه قرار داد، یا دو مرد دیگر که در ویدیو به او کمک می‌کنند، تصمیم به عمل گرفتند.

هیچ دستگیری توسط پلیس صورت نگرفت و خشم برخی را برانگیخت که خواستار اتهامات جنایی علیه این جانباز 24 ساله تفنگدار دریایی بودند که نامش به طور رسمی منتشر نشده است.

دیگران، از جمله شهردار نیویورک، اریک آدامز، احتیاط را ترغیب کردند و بر حقوق سوارکاران برای دفاع از خود در شرایط خاص و همچنین خطرات سیستم حمل و نقل که اغلب به عنوان پناهگاهی برای نیازمندترین ساکنان شهر عمل می کند، تاکید کردند.

تحقیقات دادستان منطقه منهتن توسط جاشوا استینگلاس، یکی از دادستانی که به صدور حکم محکومیت در پرونده کلاهبرداری مالیاتی علیه سازمان ترامپ کمک کرد، هدایت می شود.

ظاهراً مردی که نیلی را در چنگال خفه قرار داد، توماس کنیف، یک جمهوری خواه که در انتخابات 2021 به دادستان فعلی منطقه منهتن، آلوین براگ شکست خورد، نمایندگی می شود. پرس و جو از کنیف و سوار 24 ساله برگردانده نشد.

Bederow پیش بینی کرد که DA منهتن ممکن است تصمیم بگیرد که پرونده را به هیئت منصفه بزرگ برساند، فرآیندی که گاهی اوقات در پرونده های بحث برانگیز یا پیچیده استفاده می شود. او گفت که اتهام قتل عمد درجه دو یا قتل از روی سهل انگاری به احتمال زیاد وجود دارد.

والتر سیگنورلی، بازرس سابق NYPD و استاد کالج جان جی، گفت که با توجه به ترس آشکاری که در میان سواران در واکنش به رفتار نیلی وجود دارد، مطمئن نیست که اتهاماتی مطرح شود. او گفت که اگر این پرونده به دادگاه کشیده شود، هیئت منصفه می تواند با متهم همدردی کند.

سیگنورلی گفت: «اینطور نیست که او یک شرور باشد. او کاری را انجام داد که فکر می کرد درست بود و به نظرش معقول بود.

دفاع همچنین می‌تواند سوابق جنایی نیلی را برجسته کند که شامل ده‌ها دستگیری، از رفتار بی‌نظم تا حمله می‌شود. اخیراً، در سال 2021، او به اتهام تعرض به یک زن 67 ساله در حال خروج از ایستگاه مترو متهم شد. پس از اعتراف به گناه، او یک جلسه دادگاه را از دست داد، که منجر به صدور حکم بازداشت او شد که در زمان مرگ او هنوز فعال بود.

در همان زمان، کارشناسان حقوقی گفتند که سابقه نیلی برای افراد داخل واگن مترو ناشناخته بوده است.

این واقعیت که سوارکار 24 ساله در تفنگداران دریایی ایالات متحده خدمت می کرد نیز می تواند بر علیه او حساب شود، اگر دادستان ها استدلال می کردند که او آموزش بهتری نسبت به استفاده از چنگال خفه کردن خطرناک دارد.

ویدیوی این حادثه مرد را نشان می‌دهد که نیلی را برای چند دقیقه در یک خفه قرار می‌دهد و حتی پس از توقف مبارزه، چنگش را حفظ می‌کند.

“حتی اگر در ابتدا او را توجیه کردید، این سوال پیش می‌آید که چقدر زیاد است؟” بدرو گفت. “اگر به آن ویدئو نگاه کنید، فکر نمی‌کنم کسی بگوید آن مرد در آن مقطع زمانی یک تهدید است.”

در حالی که نیلی با صورت روی زمین واگن مترو دراز کشیده بود و هنوز در چنگال خفه شده بود، حداقل یکی از تماشاگران در ویدیو شنیده می شود که او را به خویشتنداری دعوت می کند و هشدار می دهد که ممکن است او را بکشند.

مرد می گوید: “باید او را رها کنی.”

شاهد دیگری، جانی گریما، سپس به مردان می‌گوید که نیلی ناخودآگاه اگر مراقب نباشند، می‌تواند از تف او خفه شود.

گریما وارد مترو شد زیرا در حال پیشرفت بود و گفت که از این صحنه به شدت ناراحت شده است. او گفت که مردان به او اطمینان دادند که نیلی هنوز نفس می کشد.

گریما گفت: «اما هنگامی که او را رها کردند، او سست شد و به فضا خیره شد. چشمانش باز بود، اما نوری نبود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید