امکان شلاق زدن در ملاء عام پس از حمله ادعایی موج سوار در حالت مستی وجود دارد


مقامات می گویند که یک مرد استرالیایی که در یک منطقه محافظه کار در اندونزی به دلیل یک حمله خشونت آمیز ادعایی دستگیر شده است، با احتمال زندان و شلاق عمومی مواجه است.

بودی مانی ریسبی جونز، 23 ساله، از نوسا در جنوب کوئینزلند، پس از حمله به یک ماهیگیر محلی و زخمی کردن آن در حالی که مست بود، دستگیر شد.

ریسبی جونز با پوشیدن کت و شلوار زندان نارنجی، دستبند و کلاه سیاه، روز جمعه به یک کنفرانس مطبوعاتی اسکورت شد و در حالی که مقامات پلیس اتهامات علیه او را تشریح کردند، سرش را پایین نگه داشت.

مقامات گفتند که او در 27 آوریل در یک سفر موج سواری به جزیره Simeulue در یک استراحتگاه محلی اقامت داشت، زمانی که “عصبانی” شد و قبل از تعقیب و ضربه زدن به ساکنان یک روستای مجاور، به نگهبان استراحتگاه ضربه زد.

رئیس پلیس سیمئولوئه AKBP Jatmiko گفت: «طبق گفته افراد حاضر در صحنه، (او) کاملاً برهنه از اتاق خود خارج شد و فریاد زد و باعث ایجاد غوغا شد.

جاتمیکو در کنفرانس مطبوعاتی گفت که ریسبی جونز به یک ماهیگیر محلی حمله کرد که از موتور سیکلت خود سقوط کرد و “یک آسیب جدی به پا که به 50 بخیه نیاز داشت” متحمل شد.

جاتمیکو افزود: «(ریسبی جونز اکنون) مشمول بندهای 1 و 2 ماده 351 قانون … که حداکثر پنج سال حبس دارد.

پلیس گفت که ریسبی جونز به دلیل نوشیدن الکل، که در آچه ممنوع است و توسط قانون مجازات می شود، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

آچه که در جزیره سوماترای اندونزی واقع شده است، بسیار محافظه‌کار است و موقعیت خودمختار ویژه‌ای دارد. این تنها استان اندونزی است که به طور رسمی قوانین شریعت را اجرا می کند و توسط افسران پلیس مذهبی معروف به ولایت الحسبه اجرا می شود و همجنس گرایی، زنا، الکل و قمار را غیرقانونی می داند.

رئیس پلیس گفت که ریسبی جونز یک انتخاب خواهد داشت که آیا طبق قوانین شریعت یا قوانین استانی تحت تعقیب قرار گیرد. اگر طبق قوانین شرعی مجرم شناخته شود، با احتمال 40 ضربه شلاق و تا 2.5 سال زندان مواجه خواهد شد. در صورتی که طبق قوانین استانی مجرم شناخته شود، با احتمال تا پنج سال زندان مواجه خواهد شد.

خانواده او در 30 آوریل بیانیه ای منتشر کردند و گفتند که او “از رفتار خود شرمنده و شرمنده” است و می خواهد از “مردم اندونزی به دلیل بی احترامی به فرهنگ و قوانین آنها” عذرخواهی کند.

CNN برای اظهار نظر بیشتر با سفارت استرالیا در جاکارتا تماس گرفت اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

شلاق زدن در ملاء عام مردان و زنان در آچه طی سال‌ها به سرفصل‌های جهانی تبدیل شده است.

در چندین جلسه علنی قمه زدن، زوج های همجنس گرا و همجنس گرا به دلیل روابط جنسی شلاق خورده اند.

در طول کنفرانس روز جمعه، افسران پلیس یک بطری ودکا تولید کردند که به گفته آنها توسط ریسبی جونز نوشیده شده بود.

آنها همچنین یافته های یک گزارش پزشکی را در مورد قربانی ادعایی او ارائه کردند.


دیدگاهتان را بنویسید