درخواست های دونالد ترامپ برای احکام زندان علیه مخالفان

[ad_1]

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها خواستار زندانی شدن طولانی‌مدت مخالفانش شده است که به گفته او از مواد طبقه‌بندی نادرست استفاده می‌کنند.

کی‌فایل سی‌ان‌ان نظرات رئیس‌جمهور سابق را که به اولین کمپین ریاست‌جمهوری او در سال 2016 بازمی‌گردد، از سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و نظراتی که در رسانه‌های اجتماعی انجام شده بود، مرور کرد.

رئیس جمهور سابق پس از بازرسی وزارت دادگستری از اقامتگاه او در مار-آلاگو در ماه گذشته که بیش از 100 سند طبقه بندی شده را بازیابی کرد، با ادعای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه اسناد دولت ایالات متحده “احتمالاً پنهان و خارج شده” از یک انبار در تفرجگاه فلوریدا به عنوان بخشی از تلاش برای “ممانعت” از تحقیقات FBI. وزارت دادگستری گفت که بیش از 320 سند طبقه بندی شده در حال حاضر از مار-آ-لاگو کشف شده است، از جمله بیش از 100 سند در جستجوی FBI در اوایل ماه جاری.

ترامپ در سال 2016 در مورد تصمیم دولت مبنی بر عدم متهم کردن هیلاری کلینتون به جرایم مرتبط با تحقیقات آنها در رابطه با مدیریت اطلاعات محرمانه و استفاده از سرور ایمیل خصوصی در زمانی که وزیر امور خارجه بود، صحبت کرد، ترامپ نامزد آن زمان بارها وعده داد که دولت وی به شدت این موضوع را اجرا خواهد کرد. کلیه قوانین مربوط به مواد طبقه بندی شده

ترامپ در آگوست 2016 گفت: «در مورد فساد سیاسی، ما عزت را به دولت خود باز می‌گردانیم.» در دولت خود، همه قوانین مربوط به حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده را اجرا می‌کنم. هیچ کس فراتر از قانون نخواهد بود.”

او در سپتامبر 2016 گفت: «یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهیم این است که همه قوانین طبقه بندی را اجرا کنیم و همه قوانین مربوط به مدیریت اطلاعات طبقه بندی شده را اجرا کنیم.

ترامپ در ژوئیه همان سال در سخنرانی خود گفت که رفتار نادرست کلینتون او را از خدمات دولتی “رد صلاحیت” می کند.

ترامپ گفت: «هر کارمند دولتی که دست به چنین رفتاری بزند، از دست زدن به اطلاعات طبقه بندی شده منع خواهد شد. “باز هم، این به تنهایی او را رد صلاحیت می کند.”

این فقط کلینتون نیست که ترامپ از او انتقاد کرده است، او همچنین بارها خواستار زندانی کردن سایر مخالفان به دلیل سوء استفاده از مطالب طبقه بندی شده است.

در سال 2017، زمانی که تماس‌های بین ترامپ و دولت‌های خارجی، همراه با ارتباطات میان مایکل فلین، مشاور امنیت ملی آینده و دولت‌های خارجی فاش شد، ترامپ پیشنهاد کرد که مسئولین این افشاگری‌ها باید به زندان بروند.

ترامپ گفت: «این محرمانه ترین چیزهاست. طبقه بندی شده. این طبقه بندی شده است. وقتی چنین چیزهایی را آزاد می کنید به زندان می روید.

ترامپ همچنین چندین بار گفت که جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی باید در توئیت‌هایی که اتهامات بی‌اساسی مبنی بر افشای اطلاعات محرمانه کومی را مطرح می‌کرد، «محاکمه» شود. در گزارش بازرس کل وزارت دادگستری، “هیچ مدرکی دال بر اینکه کومی یا وکلای او اطلاعات محرمانه مندرج در هر یک از یادداشت ها را برای اعضای رسانه ها منتشر کرده اند” پیدا نکرد. دفتر IG یافته های گزارش خود را برای تعقیب احتمالی به وزارت دادگستری ارجاع داد و دادستان ها از طرح اتهام خودداری کردند.

ترامپ در آوریل 2018 در یکی از توئیت‌های خود نوشت: «او اطلاعات محرمانه را فاش کرد و به همین دلیل باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.» و دیگری گفته بود کومی باید در زندان باشد.

ترامپ همچنین بارها و به شدت خواستار پیگرد قانونی جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود شد. ترامپ پس از انتشار خاطرات بولتون از دوران حضورش در کاخ سفید ترامپ با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» گفت که این کتاب حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است.

یک قاضی فدرال که در یکی از پرونده های بولتون دخیل بود متوجه شد که او احتمالاً امنیت ملی را با کتاب خود به خطر انداخته است، اما قاضی همچنین تلاش دولت ترامپ برای جلوگیری از انتشار کتاب را رد کرد.

در سال 2020، ترامپ به فاکس نیوز گفت که بولتون برای انتشار این خاطرات باید «سال‌های بسیار زیادی» به زندان برود.

ترامپ گفت: «اطلاعات طبقه بندی شده؛ او باید سال ها به خاطر آن به زندان برود.

ترامپ در مصاحبه با گرتا ون ساسترن بار دیگر خواستار زندانی شدن بولتون شد.

ترامپ گفت: کاری که او انجام داد این است: او اطلاعات طبقه بندی شده، اطلاعات بسیار محرمانه و اطلاعات محرمانه، همه دسته های مختلف را منتشر کرد. “جان بولتون هرگز نباید اجازه این کار را می گرفت. می دانید، ملوان جوانی که عکسی را برای مادرش و سایر افراد به خانه فرستاد. آنها برای مدت طولانی به زندان می روند. شما نمی توانید این کار را انجام دهید. و این به اندازه جان بولتون حیاتی و مهم نبود.»

ترامپ در ژوئن 2020 در توییتی نوشت که بولتون تا زمانی که ترامپ او را استخدام نکرد، «شسته شد».

در این توییت آمده است: «او را برگرداندم و به او فرصت دادم. “[He] با انتشار اطلاعات طبقه بندی شده، در مقادیر هنگفت، قانون را زیر پا گذاشت. او باید بهای بسیار زیادی را برای این کار بپردازد، همانطور که دیگران قبل از او پرداخته اند. این هرگز نباید تکرار شود!!!”

ترامپ بعداً در مصاحبه ای با برایان کیلمید گفت که صرف نظر از اینکه بولتون به طور ناآگاهانه اطلاعاتی را در کتابش فاش کرده است، «او باید به زندان برود».

تحقیقات وزارت دادگستری در مورد بولتون در سال 2021 متوقف شد، و او سال گذشته به Wolf Blitzer از CNN در “اتاق موقعیت” گفت که کتابش “از طریق یک فرآیند بازبینی پیش از انتشار انجام شده است” و “توسط تیم متخصص تایید شد که آن را به سختی مرور کرد.»

به نوبه خود، رئیس جمهور سابق اصرار داشت که تمام اسنادی را که در جستجوی FBI از مار-آ-لاگو کشف و ضبط شده بود، از حالت طبقه بندی خارج کرد و در بیانیه ای مدعی شد که “دستور ثابت” دارد و می گوید: “اسناد از دفتر بیضی خارج شده و در لحظه ای که او آنها را خارج کرد، به نظر می رسد که به محل اقامت منتقل شده اند.

حکم بازرسی که توسط وزارت دادگستری منتشر شد، موارد نقض احتمالی سه قانون را شناسایی کرد که هیچ یک صرفاً وابسته به طبقه بندی بودن اطلاعات نیست.

وزارت دادگستری در یک پرونده قضایی سه شنبه شب ادعا کرد که اسناد دولتی نیز به عنوان بخشی از تلاش برای “ممانعت از” تحقیقات FBI در مورد سوءاستفاده احتمالی ترامپ از یک انبار در مار-آ-لاگو “محتمل پنهان و حذف شده اند” مواد طبقه بندی شده

در پاسخ، ترامپ روز چهارشنبه در یک پرونده قضایی اذعان کرد که مطالب طبقه بندی شده در ماه ژانویه در مار-آ-لاگو پیدا شده است، اما استدلال کرد که نباید دلیلی برای هشدار می بود – و نباید زودتر به بازرسی اقامتگاه ترامپ در فلوریدا منجر می شد. این ماه.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید