حکم پسران مغرور بخش دادگستری را تقویت می کند. در تحقیقات ترامپ

[ad_1]

واشنگتن-

انریکه تاریو، رهبر پسران مغرور، حتی در واشنگتن نبود که اعضای گروه افراطی او که از شکست دونالد ترامپ در انتخابات عصبانی بودند، در تاریخ ژانویه به ساختمان کنگره یورش بردند. 6، 2021. با این حال، دادستان های فدرال، با استفاده از سخنان او، محکومیت جدی ترین اتهامی را که در قیام وضع شده بود، به دست آوردند.

احکام مجرمانه توطئه فتنه انگیز تاریو و سه ستوان که روز پنجشنبه صادر شد – پس از یک محاکمه بحث برانگیز و نامنظم که بیش از دو برابر آنچه انتظار می رفت به طول انجامید – کارنامه وزارت دادگستری را در پیگرد تاریخی حمله به کاپیتول تقویت می کند. تحقیقات در حال حاضر منجر به محکومیت دو رهبر ارشد گروه افراطی شده است که از نظر قانونی پیچیده است که به ندرت مطرح شده است و اثبات آن دشوار است.

این حکم می‌تواند وزارت دادگستری و بازپرس ویژه جک اسمیت را در تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای خنثی کردن پیروزی جو بایدن، بیشتر جسور کند.

کار اسمیت عمدتاً در خصوصی، با سرعت پیش می رود. همین هفته گذشته، هیئت منصفه فدرال – در همان دادگاهی که محاکمه پسران مغرور در آن برگزار شد – جلسه ای را شنیدند – ساعت ها شهادت مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق را شنیدند که علناً یک کمپین فشار ترامپ را با هدف متوقف کردن او توصیف کرد. تایید نتایج انتخابات توسط کنگره

در پرونده پسران مغرور، دادستان ها با استناد به جن. 6 لفاظی و یک نظریه حقوقی که ادعا می‌کند تاریو و ستوان‌هایش گروهی وفادار از سربازان پیاده – یا «ابزار» را بسیج کردند تا نیروی لازم را برای اجرای نقشه‌شان برای توقف انتقال قدرت از ترامپ به بایدن در ژانویه فراهم کنند. 20.

آیا وزارت دادگستری می تواند مسیری مشابه ترامپ را طی کند؟ از این گذشته، درست قبل از شروع شورش، او از هوادارانش خواست به کاپیتول بروند و “مانند جهنم بجنگند”. کمیته مجلس نمایندگان که در مورد شورش تحقیق کرد توصیه کرد که ترامپ به دلیل “کمک و کمک و آسایش به یک شورش” تحت تعقیب قرار گیرد.

جیمی گورول، استاد حقوق دانشگاه نوتردام، گفت: “چه کسی آنها را برای انجام این کار الهام کرد؟ چه کسی آنها را به انجام این کار هدایت کرد؟ چه کسی به پیروان خود می گفت “مثل جهنم بجنگید”؟ البته این رئیس جمهور سابق ترامپ است.” او ساکت نیست. او از آنچه در حال رخ دادن است غافل نیست. او اتهامات را رهبری می کند. او آنها را تشویق به عمل می کند.

اما برخی کارشناسان می گویند که پیگرد موفقیت آمیز پسران مغرور ممکن است پرونده سازی علیه ترامپ را آسان تر نکند.

لوری لونسون، دادستان سابق فدرال که اکنون استاد دانشکده حقوق لویولا مریمونت است، گفت: “تاریو آنجا نبود، اما او مسئول بود زیرا او سازمان دهنده و رهبر بود.” مردم ممکن است بگویند خوب، آیا این در مورد ترامپ صدق نمی کند؟ ممکن است، “او گفت.

“اما شما باید دوباره شواهد مستقیم داشته باشید که ترامپ مردم را به هجوم به کاپیتول فرا می خواند، او آنها را به خشونت فرا می خواند. و من مطمئن نیستم که هنوز پاسخی برای آن داشته باشیم، اگرچه فکر می کنم بازپرس ویژه در حال نزدیک تر شدن است. او افزود که افرادی مانند مایک پنس را در هیئت منصفه قرار می دهد.

مریک گارلند، دادستان کل، پس از محکومیت تاریو، به تحقیقات گسترده تر اشاره کرد و گفت: “کار ما ادامه خواهد داشت.”

گارلند گفت: “حکم امروز روشن می کند که وزارت دادگستری تمام تلاش خود را برای دفاع از مردم آمریکا و دموکراسی آمریکا انجام خواهد داد.”

ترامپ در محاکمه پسران مغرور ماه ها در دادگاه ایالات متحده در واشنگتن، جایی که ساختمان کنگره در دوردست از پنجره ها دیده می شود، ظاهر شد. وکلای یکی از متهمان تاریو در مقطعی گفتند که می‌خواهند رئیس‌جمهور سابق را به جایگاه شاهد فراخوانند، اگرچه این ایده به جایی نرسید.

دادستان ها استدلال کردند که پسران مغرور خود را “ارتش ترامپ” می دیدند و آماده بودند تا هر کاری که لازم است برای حفظ رهبر مورد نظر خود در قدرت انجام دهند. پیام‌هایی که در طول محاکمه نشان داده شد تاریو را نشان داد که اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، پسران مغرور «زندانی سیاسی» خواهند شد. با ادامه شورش، او از نقش گروهش ابراز خوشحالی کرد و در یک پیام نوشت: “ما این کار را کردیم.”

با این حال، وکلای تاریو به دنبال استفاده از ترامپ به عنوان بخشی از دفاع او بودند و مدعی شدند که رئیس‌جمهور سابق مقصر بوده و دادستان‌ها تلاش می‌کنند از تاریو به عنوان قربانی برای رئیس‌جمهور استفاده کنند – استدلالی که به نظر می‌رسد هیئت منصفه کاملاً آن را رد کرده است.

ترامپ تحریک هرگونه خشونت در ژانویه را رد کرده است. 6 و استدلال کرده است که با متمم اول قانون اساسی به طور کامل اجازه داشت باخت خود را به بایدن به چالش بکشد.

این سومین محاکمه توطئه فتنه انگیز ناشی از شورش بود که ده ها افسر پلیس را مجروح کرد و قانونگذاران را برای امنیت به دوش انداختند و مخفی شدند. استوارت رودز – بنیانگذار سوگند، یکی دیگر از گروه های افراطی راست افراطی – در ماه نوامبر محکوم شد. چهار نفر دیگر از سوگند در دادگاه دوم محکوم شدند.

تاریو در هتلی در بالتیمور بود که هرج و مرج در ژانویه رخ داد. 6، پس از اینکه دو روز قبل به اتهام تخریب یک بنر Black Lives Matter دستگیر شده بود، از پایتخت اخراج شد. مجری قانون بعداً گفت که تاریو تا حدی برای سرکوب خشونت احتمالی دستگیر شده است.

سه عضو Proud Boys در کنار او به اتهام فتنه محکوم شدند: Ethan Nordean، Joseph Biggs و Zachary Rehl. متهم پنجم، دومینیک پزولا، از توطئه فتنه انگیز تبرئه شد، اما به جرایم جدی دیگر محکوم شد.

مشخص نیست که بازپرس ویژه جک اسمیت و تیم دادستانش چقدر محاکمه را دنبال می کردند یا احکام را بررسی می کردند. اسمیت تیم دادستان خود را دارد – جدا از وکلای وزارت دادگستری که در بیش از 1000 ژانویه کار می کنند. 6 موردی که در حال بررسی تلاش های ترامپ و متحدانش برای براندازی نتایج انتخابات هستند.

اسمیت از زمان انتصابش در نوامبر، شبکه گسترده‌ای در مصاحبه‌ها و شهادت‌های درخواستی مرتبط با جمع‌آوری کمک مالی، تجمع ترامپ که قبل از شورش در ژانویه انجام شد، به کار گرفته است. 6، و ارتباطات بین همکاران ترامپ و مقامات انتخاباتی در ایالت های میدان نبرد. به طور جداگانه، اسمیت در حال بررسی وجود اسناد طبقه بندی شده در املاک ترامپ در فلوریدا مار-آ-لاگو و تلاش های بالقوه ترامپ برای ممانعت از کار دولت برای بازگرداندن آنها است.

روز جمعه در جورجیا، وکیل هشت انتخاب کننده جعلی جمهوری خواه که گواهی نامه ای را امضا کردند که نشان می داد ترامپ در ایالت پیروز شده است، گفت که آنها با قراردادهای مصونیت در تحقیقات گرجستان درباره اقدامات ترامپ موافقت کرده اند.

در مورد پسران مغرور، استفان سالتزبورگ، استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن، که قبلاً در وزارت دادگستری کار می کرد، گفت که معتقد است حکم روز پنجشنبه «تأثیر صفر» بر اسمیت و تیمش خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد که هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط بین مقامات بلندپایه کاخ سفید ترامپ و پسران مغرور وجود ندارد.

سالتزبورگ می‌گوید: «اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، مهم نیست که هیئت منصفه در این پرونده (پسرهای مغرور) چه کرده است، زیرا شواهد مستقلی وجود دارد که افراد دیگر در حال توطئه هستند. اگر شواهد مشابهی در مورد رئیس جمهور و اطرافیانش وجود نداشته باشد، پس قضیه سخت تر است.»

راندال الیسون، یکی دیگر از دادستان های فدرال سابق که اکنون استاد حقوق GW است، گفت: یکی از ویژگی های اتهام توطئه این است که دادستان ها مجبور نیستند مدعی شوند که متهم هر اقدامی را خودش انجام داده است.

الیسون گفت: «بنابراین شخصی مانند تاریو نیازی به شرکت در این شورش ندارد و همچنان می‌تواند پاسخگو باشد. او گفت: «همین امر در مورد افراد در کاخ سفید صادق است» و هر کس دیگری که به طور منطقی می‌توان آن را جزئی از توطئه دانست بدون اینکه پا به کاخ سفید گذاشته باشد.

با این حال، الیسون تأثیری که این حکم می‌تواند بر تصمیمات اتهامی اسمیت داشته باشد را کم اهمیت جلوه داد و خاطرنشان کرد که به سختی آشکار است که توطئه‌ها بتواند طیف گسترده‌ای از متهمان و نه فقط مشارکت‌کنندگان مستقیم را در برگیرد.

او گفت: “من شخصاً نمی گویم که این حکم او را به انجام کاری که در غیر این صورت نگران انجام دادن آن بود، جرات می دهد.”


——


ریچر از بوستون گزارش داد. لیندسی وایتهرست، خبرنگار آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید