ژان 6: مردی 14 سال می گیرد که طولانی ترین مدت محکومیت است

[ad_1]

واشنگتن-

یک مرد اهل کنتاکی با سابقه کیفری طولانی روز جمعه به دلیل حمله به افسران پلیس با اسپری فلفل در حالی که به همراه همسرش به ساختمان کنگره آمریکا یورش برد، به 14 سال زندان محکوم شد.

مدت حبس پیتر شوارتز در میان صدها مورد شورش کنگره تا کنون طولانی ترین حکم زندان بوده است. قاضی که شوارتز را محکوم کرد همچنین طولانی ترین حکم قبلی را – 10 سال – برای یک افسر بازنشسته اداره پلیس نیویورک که در ژانویه به یک افسر پلیس در خارج از ساختمان کنگره حمله کرد، صادر کرد. 6، 2021.

دادستان برای شوارتز، جوشکار، حکم 24 سال و 6 ماه زندان را توصیه کرده بود.

آمیت مهتا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، شوارتز را به 14 سال و دو ماه زندان و به دنبال آن سه سال آزادی تحت نظارت محکوم کرد.

مهتا گفت شوارتز “سربازی علیه دموکراسی” بود که در “نوعی آشوب، هرج و مرج که هرگز در تاریخ کشور دیده نشده بود” شرکت کرد.

قاضی به hm گفت: شما زندانی سیاسی نیستید. “شما کسی نیستید که در برابر بی عدالتی بایستید یا با یک رژیم خودکامه مبارزه کنید.”

شوارتز قبل از اطلاع از حکم خود به اختصار خطاب به قاضی گفت: “من از صدماتی که 6 ژانویه به بسیاری از مردم و زندگی آنها وارد کرده، صمیمانه متاسفم.”

قاضی گفت که اظهارات شوارتز را باور نمی کند و به عدم پشیمانی اش اشاره کرد.

مهتا گفت: «تو آن روز تلاش کردی و به چندین افسر پلیس توهین کردی.

شوارتز به یک کوبنده لاستیک چوبی مسلح بود زمانی که او و همسرش، شلی استالینگز، به دیگر شورشیان پیوستند و صفی از افسران پلیس را در تراس پایین غربی کاپیتول در هم کوبیدند، جایی که او یک صندلی تاشو را به سمت افسران پرتاب کرد.

جوسلین باند، دادستان، در پرونده‌ای در دادگاه نوشت: «شوارتز با پرتاب آن صندلی مستقیماً به سقوط خط پلیس کمک کرد که شورش‌گران را قادر می‌سازد تا به جلو سرازیر شوند و کل تراس را تصرف کنند».

شوارتز 49 ساله نیز خود را به یک قوطی اسپری فلفل “سوپر خیس کن” که توسط پلیس صادر شده بود مسلح کرد و آن را به سمت افسران در حال عقب نشینی اسپری کرد. شوارتز با پیشروی به سمت ورودی تونل، با دو شورشگر دیگر، مارکوس مالی و جفری براون، هماهنگ شد تا مایع نارنجی رنگی را به سمت افسران درگیر با اوباش بپاشند.

باند نوشت: «در حالی که جریان مایع مستقیماً به هیچ افسری اصابت نکرد، تأثیر آن افزایش خطر برای افسران آن تونل بود.

قبل از ترک، شوارتز به یک فشار “heave ho” علیه پلیس در تونل پیوست.

استالینگ سال گذشته به اتهامات مربوط به شورش اعتراف کرد و ماه گذشته به دو سال حبس محکوم شد.

شوارتز با متهمان همکار مالی و براون محاکمه شد. در ماه دسامبر، هیئت منصفه هر سه را به اتهام حمله و سایر جرایم جنایی محکوم کرد.

مهتا جمعه گذشته براون را به چهار سال و شش ماه زندان محکوم کرد. قرار است مالی در 9 ژوئن محکوم شود.

وکلای شوارتز خواستار مجازات چهار سال و شش ماه زندان شدند. اعمال او را در ژانویه گفتند. انگیزه 6 مورد “سوء تفاهم” در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود. رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و متحدانش تئوری های توطئه بی پایه ای را منتشر کردند که دموکرات ها انتخابات را از رئیس جمهوری خواه ربوده اند.

او می‌گوید: «دروغ‌های زیادی وجود دارند که آزادند به تبلیغ «دروغ بزرگ» مبنی بر پیروزی ترامپ در انتخابات ادامه دهند، که دونالد ترامپ یکی از برجسته‌ترین آنهاست. آقای شوارتز یکی از این افراد نیست؛ او می‌داند که اشتباه کرده است. وکلای مدافع نوشتند

دادستان ها گفتند که شوارتز در مورد مشارکت خود در شورش لاف زده است، هیچ پشیمانی نشان نداده و مدعی است که محاکمه او انگیزه سیاسی داشته است. او یک روز پس از شورش در یک پست فیسبوکی از حمله به کنگره به عنوان “گشایش جنگ” یاد کرد.

شوارتز نوشت: “من آنجا بودم و آیا مردم آن را تصدیق می کنند یا نه، ما اکنون در جنگ هستیم.”

شوارتز بیش از 71000 دلار از یک کمپین آنلاین تحت عنوان “زندانی سیاسی وطن پرست پیت در دی سی” جمع آوری کرده است. دادستان ها از مهتا خواستند تا شوارتز را به پرداخت جریمه ای معادل مبلغی که توسط کمپین انتخاباتی اش جمع آوری شده بود، محکوم کند، با این استدلال که او نباید از شرکت در شورش سود ببرد.

شوارتز زمانی که به ژانوئیه پیوست، مشروط بود. 6 شورش. باند نوشت: سوابق جنایی او شامل 38 محکومیت قبلی از سال 1991 به این سو است که «چند مورد از آنها شامل حمله یا تهدید به افسران یا دیگر شخصیت‌ها بود».

شوارتز قبل از دستگیری در فوریه 2021 به عنوان جوشکار در یونیون تاون، پنسیلوانیا کار می کرد، اما طبق گفته وکلایش، او خانه خود را در اونزبورو، کنتاکی می داند.

در جریان این شورش بیش از 100 افسر پلیس زخمی شدند. بیش از 1000 نفر به جنایات فدرال مربوط به ژانویه متهم شده اند. 6. نزدیک به 500 نفر از آنها محکوم شده اند که بیش از نیمی از آنها به حبس محکوم شده اند.

10 سال حبس که مهتا در ماه سپتامبر برای افسر بازنشسته NYPD توماس وبستر صادر کرد تا روز جمعه طولانی‌ترین حکم زندان بود. وبستر از یک میله پرچم فلزی برای حمله به یک افسر استفاده کرده بود و سپس با پیشروی اوباش به سمت کاپیتول با همان افسر برخورد کرد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید