آتش سوزی کارخانه پتروشیمی شل: 5 نفر در تگزاس زخمی شدند

[ad_1]

هیوستون-

آتش سوزی روز جمعه در یک کارخانه پتروشیمی در منطقه هیوستون، پنج کارگر را در بیمارستان بستری کرد و دود عظیمی را تا کیلومترها قابل مشاهده بود.

در حوالی ساعت 3 بعدازظهر در تاسیسات شل در دیر پارک، حومه شرق هیوستون، نیروهای اورژانس برای کمک فراخوانده شدند. شهرداری پارک آهو در توصیه‌ای اعلام کرد که هیچ دستور سرپناهی برای ساکنان وجود ندارد.

اد گونزالس، کلانتر شهرستان هریس گفت که پنج کارمند قراردادی به دلایل احتیاطی در بیمارستان بستری شدند و افزود که آنها نسوخته اند. وی گفت: به دلیل گرمازدگی و نزدیکی به آتش سوزی به بیمارستان منتقل شدند.

گونزالس گفت که هیچ چیزی منفجر نشد، اگرچه دفتر کلانتری در ابتدا به تماس های اضطراری پاسخ داد و گفت که یک انفجار وجود دارد.

گونزالس گفت که تا عصر جمعه، آتش همچنان در حال شعله ور بود، اما خاموش و مهار شد.

علت آتش سوزی همچنان در دست بررسی بود. مقامات گفتند که هوا را برای هر گونه تاثیر آتش سوزی زیر نظر دارند اما تا کنون چیزی نگران کننده نبوده است.

این شرکت در توییتر اعلام کرد که آتش سوزی در تاسیسات شیمیایی Shell’s Deer Park حدود ساعت 2:56 بعد از ظهر در واحد الفین آغاز شد. طبق گفته‌های Shell Deer Park، محصولی که مشتعل شد شامل نفت گاز سنگین ترک خورده، نفت گاز سبک و بنزین است.

Shell Deer Park گفت: علت آتش سوزی موضوع تحقیقات آینده خواهد بود و اولویت های فوری ما ایمنی مردم و محیط زیست است.

Kaitlyn Bluejacket، سخنگوی Deer Park گفت که شل در حال انجام پایش کیفیت هوای خود بود، اما شهر هنوز به‌روزرسانی دریافت نکرده است. او گفت که شل به آنها توصیه کرده است که در آن زمان نیازی به سرپناه در محل نیست، اما در صورت تغییر، شهر ساکنان را به روز می کند.

گروه های آتش نشانی نیروگاه و همچنین نیروگاه های مجاور واکنش نشان دادند.

شرایط باد برای مبارزه با آتش مساعد بود، اگرچه دمای هوا در منطقه هیوستون به نزدیک 90 درجه فارنهایت (32.2 درجه سانتیگراد) رسید، اما رطوبت بالا باعث شد تا دمای آن بیش از 100 درجه فارنهایت (37.8 درجه سانتیگراد) باشد.

کاپیتان جیمز سینگلتون، مارشال آتش نشانی شهرستان هریس، گفت که دفتر او تا آخر هفته در پارک گوزن خواهد بود و در تلاش است تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

سینگلتون گفت: “شما به تعداد زیادی از افرادی که نیاز به مصاحبه دارند نگاه می کنید.” همه کسانی که در زمان آتش سوزی در واحد بودند، کنترل کنندگان، مدیریت، هرکسی که با 911 تماس گرفت.

هواشناسان هیوستون گفتند که دود از فضا و از طریق ماهواره قابل مشاهده است.

آتش سوزی تاسیسات با حضور پررنگ صنعت پتروشیمی در این منطقه غیر معمول نیست. در ماه مارس، یک انفجار و آتش‌سوزی در تأسیسات متعلق به شرکت INEOS Phenol در پاسادنا، تگزاس در نزدیکی تگزاس رخ داد و یک مجروح بر جای گذاشت.

آتش‌سوزی در سال 2019 در تأسیساتی متعلق به شرکت پایانه‌های بین قاره‌ای برای روزها سوخت و اگرچه آسیبی به همراه نداشت، اما هشدارهای مربوط به کیفیت هوا را در پی داشت.

——


Coronado از آستین، تگزاس گزارش شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید