سازمان ملل: هر ساعت هفت کودک در جنگ سودان کشته یا زخمی می شوند

[ad_1]

سازمان ملل می‌گوید که منابع این سازمان گزارش می‌دهند که هر ساعت هفت کودک در جنگ سودان کشته یا زخمی می‌شوند و بیم آن می‌رود که این تعداد بسیار بیشتر باشد.

سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد که تعداد زیادی از کودکان در درگیری‌های سودان جان خود را از دست می‌دهند و به گزارش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد هر ساعت هفت کودک کشته یا زخمی می‌شوند.

جیمز الدر، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف به خبرنگاران در ژنو گفت: «همانطور که می‌ترسید و هشدار داده شد، وضعیت سودان برای تعداد بسیار زیادی از کودکان مرگبار شده است.

او گفت که آژانس گزارش هایی از یک شریک مورد اعتماد دریافت کرده است – که هنوز به طور مستقل توسط سازمان ملل تأیید نشده است – مبنی بر کشته شدن 190 کودک و زخمی شدن 1700 کودک تنها در 11 روز اول درگیری که در 15 آوریل آغاز شد.

الدر اشاره کرد که این اعداد از مراکز بهداشتی در خارطوم و منطقه دارفور جمع آوری شده بودند.

او گفت که این بدان معناست که فقط کودکانی را که واقعاً به مراکز بهداشتی درمانی در آن مناطق راه یافته اند را پوشش می دهد و هشدار داد که “واقعیت احتمالاً بسیار بدتر است”.

صدها نفر کشته شده اند

از زمان آغاز نبردهای سه هفته پیش میان نیروهای عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع محمد حمدان داگلو، معاون سابق وی، صدها نفر در سودان کشته و صدها هزار نفر از خانه های خود گریخته اند.

طرفین با مجموعه‌ای از آتش‌بس‌های کوتاه موافقت کرده‌اند، اما هیچ یک به طور کامل رعایت نشده است، و حملات هوایی و تیراندازی روز جمعه برای بیست و یکمین روز متوالی خارطوم را به لرزه درآورد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل همچنین وضعیت وخیم سودان را توصیف کرد و از همه کشورها خواست از بازگرداندن اتباع سودانی به این کشور خودداری کنند.

الیزابت تان، رئیس حفاظت بین المللی آژانس، به خبرنگار گفت: «UNHCR از همه کشورها می خواهد که به غیرنظامیان فراری سودان اجازه دسترسی بدون تبعیض به سرزمین های خود را بدهند.

او گفت: «این در مورد اتباع سودانی، اتباع خارجی، از جمله پناهندگانی که توسط سودان میزبانی می‌شدند، افراد بدون تابعیت و کسانی که گذرنامه یا سایر مدارک هویتی ندارند، صدق می‌کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام کرده است که برای خروج 860000 نفر از سودان به کشورهای همسایه آماده می شود که بیش از 113000 نفر قبلاً از کشور فرار کرده اند.

صدها هزار نفر در سودان آواره شده اند

صدها هزار نفر دیگر در داخل سودان آواره شده اند.

تان گفت: «ما از همه کشورهای همسایه که به آنها اجازه داده اند تا به دنبال امنیت باشند، سپاسگزاریم.

وی با اشاره به نوسانات کنونی در سودان، گفت که آژانس از کشورها می خواهد که “صدور تصمیمات منفی در مورد درخواست های پناهندگی که توسط اتباع سودانی یا افراد بدون تابعیتی که معمولاً در آنجا ساکن هستند را تعلیق کنند.”

و او تأکید کرد که تصمیمات منفی پناهندگی که قبلاً صادر شده بود ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشد.

او گفت: «UNHCR همچنین از کشورها می‌خواهد که بازگشت اجباری به سودان، از جمله افرادی که قبلاً درخواست پناهندگی‌شان رد شده است را متوقف کنند».

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید