گشت مرزی ایالات متحده می گوید: ریو گرانده: جسد 9 مهاجر پیدا شد


به گفته مقامات، دست کم 9 مهاجر در ریو گراند پس از تلاش ده ها نفر برای عبور از گذرگاه خطرناک در نزدیکی ایگل پس، تگزاس، پیدا شدند.

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده و مقامات مکزیکی این کشف را روز پنجشنبه در حالی انجام دادند که به گروه زیادی از مردم در حال عبور از رودخانه پس از روزهای بارانی شدید که منجر به جریان‌های شدید شدید شده بود، پاسخ دادند. بر اساس بیانیه CBP، مقامات ایالات متحده شش جسد و تیم های مکزیکی سه جسد را کشف کردند.

این آژانس گفت خدمه آمریکایی 37 نفر دیگر را از رودخانه نجات دادند و 16 نفر دیگر را بازداشت کردند، در حالی که مقامات مکزیکی 39 مهاجر را بازداشت کردند. آژانس مرزی گفت که مقامات دو طرف مرز به جستجوی قربانیان ادامه می دهند.

CBP نگفته است که مهاجران از کدام کشور یا کشورهایی هستند و هیچ اطلاعات بیشتری در مورد عملیات نجات و جستجو ارائه نکرده است. آژانس‌های محلی در تگزاس که درگیر بودند، بلافاصله به درخواست‌های اطلاعات اضافی پاسخ ندادند.

بخش دلریو گشت مرزی، که شامل گذرگاه عقاب است، به سرعت به شلوغ ترین کریدور برای عبور غیرقانونی تبدیل می شود. ماموران در ماه ژوئیه نزدیک به 50000 بار مهاجران را در این بخش متوقف کردند که دره ریو گراند با حدود 35000 نفر در رتبه دوم قرار دارد.

این منطقه مهاجران را از ده ها کشور جذب می کند که بسیاری از آنها در خانواده هایی با فرزندان خردسال هستند. حدود 6 ایستگاه از 10 ایستگاه در بخش دلریو در ماه جولای مهاجرانی از ونزوئلا، کوبا یا نیکاراگوئه بودند.

این بخش که 245 مایل (395 کیلومتر) در امتداد ریو گراند امتداد دارد، به ویژه خطرناک بوده است زیرا جریان های رودخانه می توانند به طرز فریبنده ای سریع باشند و به سرعت تغییر کنند. عبور از رودخانه حتی برای شناگران قوی نیز می تواند چالش برانگیز باشد.

ماه گذشته CBP در یک انتشار خبری گفت که اجساد بیش از 200 مهاجر کشته شده را از اکتبر تا ژوئیه در این بخش کشف کرده است.

بررسی‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل و سایرین به افزایش تلفات با افزایش تعداد تلاش‌ها برای عبور از این کشور اشاره می‌کند. در سه دهه گذشته، هزاران نفر در تلاش برای ورود به ایالات متحده از مکزیک، اغلب به دلیل کم آبی یا غرق شدن جان خود را از دست داده اند.

در ماه ژوئن، 53 مهاجر در یک تراکتور-تریلر در جاده ای در سن آنتونیو در مرگبارترین فاجعه که جان مهاجران قاچاق شده از مرز مکزیک را گرفت، کشته یا مرده بودند.

——


الیوت اسپگات، نویسنده آسوشیتدپرس در سن دیگو در این گزارش مشارکت داشت.


دیدگاهتان را بنویسید