می سی سی پی: خلبان در بازداشت، با اتهامات جنایی روبرو است

[ad_1]

جکسون، خانم –

یک کارگر فرودگاه که بلد بود چگونه بلند شود اما فرود نیاید، روز شنبه یک هواپیمای کوچک را دزدید و تهدید کرد که آن را به والمارت خواهد کوبید، و به مدت پنج ساعت بر فراز اهالی می سی سی پی که عصبی شده بود چرخید قبل از اینکه پرواز را به سلامت در مزرعه سویا پایان دهد، جایی که پلیس او را دستگیر کرد.

مقامات در یک کنفرانس خبری گفتند، کوری وین پترسون، 29 ساله، پس از فرود سخت، اندکی پس از ارسال پیام خداحافظی برای والدین و خواهرش در فیس بوک، آسیبی ندید. در این پیام آمده بود که او “هیچ وقت نمی خواست به کسی صدمه بزند.”

پس از یک صبح مضطرب از تماشای مسیر پر پیچ و خم هواپیما در بالای سر، شهردار توپلو، تاد جردن، این قطعنامه را “بهترین سناریو” خواند.

کسی آسیب ندید.

رئیس پلیس جان کواکا گفت که پترسون برای سوخت هواپیماها در فرودگاه منطقه ای توپلو استخدام شد و به او امکان دسترسی به هواپیمای دو موتوره Beechcraft King Air C90A را می داد.

بلافاصله مشخص نشد که چرا کمی بعد از ساعت 5 صبح، کارمند 10 ساله Tupelo Aviation با هواپیمای با سوخت کامل بلند شد. کواکا گفت: پانزده دقیقه بعد، پترسون با یک اعزام کننده 911 شهرستان لی تماس گرفت و گفت که قصد دارد هواپیما را به توپلو والمارت سقوط دهد. ماموران مردم را از والمارت و یک فروشگاه رفاهی در آن نزدیکی تخلیه کردند.

کواکا گفت: «به احتمال زیاد این یک جنایت فرصت است» و افزود که برج فرودگاه تا ساعت 6 صبح کار نمی کند.

مذاکره کنندگان پلیس توانستند در طول پرواز تماس برقرار کنند و پترسون را متقاعد کنند که فرود بیاید، اما او نمی دانست چگونه. به گفته مقامات، او توسط یک خلبان خصوصی برای فرود در فرودگاه توپلو راهنمایی شد، اما در آخرین لحظه این تلاش را متوقف کرد و پرواز را از سر گرفت.

کواکا گفت که یک مذاکره کننده حوالی ساعت 10 صبح دوباره تماس برقرار کرد و متوجه شد که پترسون در یک مزرعه فرود آمده و آسیبی ندیده است. این هواپیما در نزدیکی ریپلی، می سی سی پی، در حدود 140 کیلومتری جنوب شرقی ممفیس، تنسی، و حدود 70 کیلومتری شمال غربی توپلو فرود آمد.

رئیس به خبرنگاران گفت: “خساراتی وجود دارد، اما باور کنید یا نه، هواپیما سالم است.”

پترسون که در صفحه فیس بوکش گفته بود اهل شانون است، به سرقت بزرگ و تهدید تروریستی متهم شد. کواکا گفت که مقامات فدرال نیز می توانند اتهاماتی را مطرح کنند. پلیس گفت که گمان نمی رود پترسون یک خلبان دارای مجوز باشد، اما برخی از دستورالعمل های پرواز را دارد.

جردن گفت که پترسون در طول پرواز با اعضای خانواده تماس گرفت. شهردار گفت که امیدوار است پترسون “کمک مورد نیاز خود را دریافت کند.”

در پیام فیس بوک پترسون که در حدود ساعت 9:30 صبح منتشر شد، آمده است: “متاسفم از همه. هرگز نمی خواستم واقعاً به کسی صدمه بزنم. من پدر و مادر و خواهرم را دوست دارم. این تقصیر شما نیست. خداحافظ.”

پیتر گوئلز، مدیر عامل سابق هیئت ملی ایمنی حمل و نقل، گفت آسیب پذیری فرودگاه های کوچک که برای هواپیماهای کوچک و جت های شرکتی سروکار دارند، برای سال ها کارشناسان امنیتی را نگران کرده است.

او گفت: “اگر یک خلبان آموزش دیده دارید که می تواند سوار شود و یک جت تجاری را بگیرد، یک سلاح بسیار کشنده در آنجا دارید.”

رکسان وارد، ساکن ریپلی، به آسوشیتدپرس گفت که هواپیما را به صورت آنلاین دنبال می‌کرد و به خانه پدرشوهرش رفت و قصد داشت برای امنیت به زیرزمین برود. او گفت که هنگام برخورد هواپیما با زمین در ملک پدرشوهرش صدای تپش را شنید.

او و دیگران برای سوار شدن بر روی چهار چرخ سوار شدند.

وارد که از دور تماشا می کرد، گفت: «به محض سقوط، پلیس آنجا بود و منتظر بود. “پلیس او را اغوا کرد. آنها بر سر او فریاد زدند، “اسلحه در هوا.” او گفت که خلبان بدون مقاومت پلیس از هواپیما خارج شد.

مایکل کندرز، مدیر مرکز هوانوردی در کالج ایالتی فارمینگدیل در نیویورک، این حادثه را “یک زنگ بیدارباش” برای فرودگاه های هوانوردی عمومی و کارکنان آنها خواند.

کاندرز گفت که اداره امنیت حمل و نقل به آموزش سالانه با تاکید بر رویکرد “چیزی ببین، چیزی بگو” نیاز دارد تا از سناریویی مانند آنچه پلیس معتقد است در Tupelo رخ داد – کارمندی با دسترسی به هواپیما جلوگیری کند.

او گفت: «این موضوع در این دوره مورد بحث قرار می‌گیرد، امکان دسترسی کسی و قصد آسیب رساندن به آن. “این به همه کسانی که در فرودگاه کار می کنند بستگی دارد. اگر فردی را دیدید که نمی شناسید یا فعالیت غیرمعمولی داشتید، باید آن را گزارش دهید.”

یک سرویس آنلاین ردیابی پرواز مسیر چرخشی هواپیما را در اوایل روز شنبه در آسمان نشان داد.

لزلی کریس، سردبیر مجله ای که در توپلو زندگی می کند، زود از خواب بیدار شد و اوضاع را در تلویزیون و شبکه های اجتماعی تماشا می کرد. چند نفر از دوستانش بیرون بودند و دور هواپیما را بالای سرشان تماشا می کردند.

کریس به AP گفت: من هرگز چنین چیزی را در این شهر ندیده بودم. “این یک راه ترسناک برای بیدار شدن در یک صبح شنبه است.”

گوئلز گفت FAA و وزارت امنیت داخلی احتمالاً این حادثه را بررسی خواهند کرد و رهنمودهای متمرکز بر تشدید امنیت را صادر خواهند کرد که یک چشم انداز بالقوه پرهزینه است.

گولز گفت: “برای فرودگاهی مانند توپلو، برای اینکه آنها امنیت را برای صبح شنبه در ساعت 5 صبح برقرار کنند، زمانی که برج آنها تا ساعت 6 باز نمی شود – این گران است.” آنها بودجه نخواهند داشت مگر اینکه فدرال رزرو آن را فراهم کند.

این درام هواپیما زمانی رخ داد که ده‌ها هزار هوادار فوتبال کالج برای بازی‌های فوتبال شنبه در دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در آکسفورد و دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی در استارکویل به شمال می‌سی‌سی‌پی می‌رفتند. توپلو بین این دو شهر است.

جین و دنیل آلسوپ در حیاط جلویی‌شان در نزدیکی محل فرود هواپیما ایستاده بودند و تماشای چرخش آن از روی درختان کاج و بلوط بودند.

جین آلسوپ گفت: “او برای مدتی رفت، سپس شنیدیم که او برگشت. فقط چند ثانیه بعد، صدای “فلپ” بزرگی شنیدیم و او در مزرعه سویا فرود آمد.”

دانیل آلسوپ گفت که هواپیما در طرف دیگر درختان فرود آمد، بنابراین آنها برخورد آن را با زمین ندیدند.

او درباره سایت فرود روستایی گفت: «این بهترین جایی بود که می توانست اتفاق بیفتد.

——–


واگستر پتوس از جکسون، می سی سی پی گزارش داد. مایکل بالسامو، نویسندگان آسوشیتدپرس در نیویورک، کاتلین فودی در شیکاگو و پل وایزمن در مارتینزبورگ، ویرجینیای غربی، در این گزارش مشارکت داشتند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید