ساکنان جنوب اسپانیا در میان خشکسالی مداوم با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند

[ad_1]

ساکنان محلی در روستاهای شمال کوردوبا پس از دمای بی سابقه و خشکسالی که باعث خشک شدن حوضه آب آشامیدنی شد، با کامیون آب دریافت می کنند.

ساکنان جنوب اسپانیا مجبور به نوشیدن آب آلوده هستند، زیرا دمای بی سابقه و خشکسالی در بهار باعث خشک شدن حوضه آب آشامیدنی محلی شد.

ماه هاست که در روستاهای شمال شهر کوردوبا باران نباریده است و این بدان معناست که آب آشامیدنی مخزن سیرا دی بویرا تقریبا خالی است.

یک شرکت آب محلی اکنون آب را از دریاچه دیگری جمع‌آوری می‌کند که کشاورزان لبنی سال‌ها کود را تخلیه می‌کنند و آب لوله‌کشی را برای نوشیدن و پخت و پز خطرناک می‌سازد.

اکنون ساکنان محلی باید آب آشامیدنی خود را با کامیون تحویل دهند.

یکی از ساکنان به یورونیوز گفت: «این اتفاق در قرن 21 عادی نیست. اما ما باید با آن مقابله کنیم.

طبق گفته وزارت انتقال زیست محیطی، حدود 27 درصد از اسپانیا با خشکسالی های طبقه بندی شده به عنوان «اضطراری» یا «هشدار» مواجه است و ذخایر آب 50 درصد ظرفیت ملی است.

در ماه آوریل، دولت اسپانیا از کمیسیون اروپا درخواست بودجه اضطراری برای کمک به محافظت از برداشت کشاورزان در برابر خشکسالی کرد.

سرزمین اصلی اسپانیا و پرتغال ماه گذشته رکوردهای دما را شکستند، زیرا هر دو کشور در یک موج گرمای غیرمعمول زودهنگام پژمرده شدند که خطر آتش سوزی های جنگلی را افزایش داده است.

خشکسالی به عنوان بزرگترین صادرکننده روغن زیتون در جهان و تولیدکننده مهم میوه و سبزیجات، قیمت روغن زیتون اسپانیا را به سطوح بی سابقه ای رسانده است.

سال گذشته، اسپانیا گرم ترین سال خود را از زمان شروع ثبت رکوردها تجربه کرد، به طوری که ارقام سازمان ملل نشان می دهد که تقریباً 75 درصد از زمین های این کشور به دلیل تغییرات آب و هوایی مستعد بیابان زایی است.

کارشناسان می گویند تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی، شدت و فراوانی رویدادهای شدید آب و هوایی مانند موج گرما، خشکسالی و آتش سوزی های جنگلی را افزایش می دهد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید