تاجگذاری پادشاه: کدام خانواده سلطنتی از اروپا در این مراسم شرکت می کنند و چگونه با چارلز سوم ارتباط دارند؟


خانواده سلطنتی بریتانیا دوستی نزدیک – و روابط خانوادگی متعدد – با خانواده های سلطنتی در سراسر اروپا دارند.

مراسم تاجگذاری چارلز سوم پادشاه بریتانیا بزرگترین گردهمایی خانواده سلطنتی اروپایی از زمان تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در سپتامبر سال گذشته خواهد بود.

از نظر تاریخی، کنوانسیون حکم می‌کرد که هیچ یک از اعضای سلطنتی دیگر در مراسم تاجگذاری پادشاه بریتانیا شرکت نکنند. اما چارلز و کامیلا برای دوستان و اقوام خود در خانواده های سلطنتی در سراسر اروپا و جهان دعوت نامه کرده اند – پادشاهان و خانواده های سلطنتی از آفریقا، آسیا و خاورمیانه برای شرکت در مراسم به لندن آمده اند.

بنابراین کدام یک از اعضای سلطنتی اروپایی در مراسم تاجگذاری شرکت می کنند و چگونه با خانواده سلطنتی بریتانیا ارتباط دارند؟

راهنمای ما در اینجا آمده است:

بلژیک

پادشاه فیلیپ و ملکه ماتیلد بلژیک در مراسم تاجگذاری شرکت می کنند. دختر بزرگ آنها، پرنسس الیزابت، تاریخ و سیاست را در دانشگاه آکسفورد مطالعه می کند و پدرش را برای پذیرایی در کاخ باکینگهام در عصر جمعه، شب قبل از تاج گذاری همراهی کرد.

خانواده سلطنتی بریتانیا و بلژیک چگونه با هم ارتباط دارند؟ این پیچیده است، اما: جد شاه فیلیپ، پادشاه لئوپولد اول، اولین پادشاه بلژیک است که عموی ملکه ویکتوریا نیز بود. و ملکه ویکتوریا مادربزرگ بزرگ چارلز سوم بود.

دانمارک

ملکه مارگرت دوم به دلیل دوران نقاهت پس از عمل جراحی کمر نمی تواند در این مراسم شرکت کند. در عوض، پسر ارشد و وارث ولیعهدش فردریک و همسرش ولیعهد شاهزاده ماری آنجا خواهند بود.

زوج سلطنتی دانمارک در بازی های المپیک 2000 سیدنی با هم آشنا شدند و عاشقانه ها شکوفا شد.

ملکه مارگرت دوم دانمارک از اقوام دور پادشاه چارلز به دلیل تبار مشترکشان با ملکه ویکتوریا است.

یونان

ملکه آن ماری یونان به همراه پسرش ولیعهد پاولوس و عروس ولیعهدش ماری شانتال در مراسم تاجگذاری شرکت می کند. شاه چارلز سوم پدرخوانده پاولوس است، در حالی که شاهزاده ویلیام پدرخوانده پاولوس و شاهزاده کنستانتین پسر ماری شانتال است.

شوهر فقید آن ماری، کنستانتین دوم پادشاه سابق یونان، در ژانویه امسال درگذشت. او پدرخوانده شاهزاده ویلیام بود.

خانواده سلطنتی یونان با بسیاری از خانه های سلطنتی اروپایی دیگر مرتبط هستند: ملکه آن ماری کوچکترین خواهر ملکه مارگرته دوم دانمارک است. او همچنین پسر عموی اول شاه کارل گوستاف شانزدهم سوئد و پسر عموی دوم پادشاه هارالد پنجم نروژ است. او همچنین پسر عموی سوم شوهر فقید خود، پادشاه کنستانتین بود، زیرا هر دوی آنها کریستین نهم پادشاه دانمارک را به عنوان پدربزرگ جدشان داشتند.

لیختن اشتاین

خانه لیختن اشتاین به اوایل دهه 1600 برمی گردد و خانواده سلطنتی نام خود را به این کشور کوچک اروپایی با تنها 38000 نفر می دهند.

شاهزاده موروثی آلویس و شاهزاده موروثی سوفی لیختن اشتاین در مراسم تاجگذاری در لندن شرکت می کنند.

شاهزاده آلویس به همراه پدرش، شاهزاده موروثی هانس آدام دوم، که پسر عموی هشتم ملکه الیزابت دوم بود، بر لیختن اشتاین حکومت می کند – هر دو از نوادگان لودویگ، دوک برانسویک-ولفنبوتل بودند.

خانواده سلطنتی لیختن اشتاین اخیراً به یورونیوز گفتند: «شاهزاده موروثی آلویس… بنابراین نهمین برادرزاده ملکه الیزابت دوم است.

جالب اینجاست که پرنسس سوفی – که در یک خانواده اشرافی باواریایی به دنیا آمد – می تواند بستگان خود را مستقیماً به شاهزاده چارلی بانی اسکاتلند بازگرداند که فرزندانش ادعای فرضی بر تاج و تخت دارند: این امر سوفی را در ردیف دوم برای تبدیل شدن به ملکه ژاکوبیتی انگلستان قرار می دهد. اسکاتلند – اگرچه عموی او که در ردیف اول قرار دارد، این ادعا را کاملاً “فرضی” توصیف کرده است.

لوکزامبورگ

دوک بزرگ هنری و دوشس بزرگ ماریا ترزا در مراسم تاجگذاری شرکت می کنند و ارتباط ویژه ای با بریتانیا دارند.

مادر هنری، دوشس بزرگ شارلوت، پس از تهاجم آلمان در جنگ جهانی دوم از لوکزامبورگ گریخت و به مدت دو سال به لندن تبعید شد. او پیام هایی را از طریق بی بی سی پخش کرد و به نماد مقاومت کشورش در طول جنگ تبدیل شد.

دوک بزرگ و شاه چارلز سوم هر دو با پادشاه بریتانیا جرج دوم و ملکه کارولین که در اواسط دهه 1700 حکومت می کردند، مرتبط بودند.

موناکو

خانواده سلطنتی مونگاسک در مراسم تاجگذاری توسط شاهزاده آلبرت دوم و پرنسس شارلین نمایندگی خواهند شد.

خاندان گریمالدی به مدت 700 سال بر شاهزاده کوچک مدیترانه حکومت کرده است و در طول قرن بیستم به نمادی از سلطنتی درخشان و مدرن اروپایی تبدیل شد، زمانی که پدر شاهزاده آلبرت پس از ملاقات در جشنواره فیلم کن با ستاره هالیوود گریس کلی ازدواج کرد. اما تراژدی زمانی رخ داد که پرنسس گریس در سال 1982 در یک تصادف رانندگی درگذشت.

مانند ولیعهد دانمارک و شاهزاده خانم، آلبرت و شارلین از موناکو در بازی های المپیک سیدنی در سال 2000، جایی که او یک شناگر نماینده آفریقای جنوبی بود، ملاقات کردند.

هلند

خانواده سلطنتی هلند به طور سنتی به همتایان انگلیسی خود نزدیک بوده اند و به همین دلیل است که پادشاه ویلم الکساندر و ملکه ماکسیما حضور خواهند داشت تاج گذاری

پرنسس کاترینا آمالیا و پرنسس بئاتریکس، ملکه سابق که در سال 2013 به نفع پسرش از سلطنت کناره گیری کرد، به نمایندگی از هلند در یک پذیرایی در کاخ باکینگهام با پادشاه چارلز در آستانه تاجگذاری حضور داشتند.

پادشاه هلند و چارلز پسرعموهای ششم هستند – ویلم الکساندر از نوادگان پرنسس کارولینا، دختر پادشاه ویلیام چهارم است. در حالی که چارلز از طریق مادربزرگش ملکه مری نیز با پرنسس کارولینا خویشاوندی دارد.

نروژ

ولیعهد هاکون و ولیعهد مته ماریت نماینده پادشاه هارالد پنجم و ملکه سونیا نروژ خواهند بود.

این دومین سفر این زوج سلطنتی به بریتانیا خواهد بود که در ماه مارس میزبان شاهزاده و پرنسس ولز در کاخ کنزینگتون بودند.

خانواده سلطنتی نروژ به ویژه با خانواده سلطنتی بریتانیا نزدیک هستند.

ملکه الیزابت دوم و پادشاه هارالد پسرعموهای دوم بودند و پدربزرگ و مادربزرگ یکسانی داشتند – پادشاه ادوارد هفتم و ملکه الکساندرا – که پدر و مادر ملکه مود خود نروژ بودند.

هنگامی که نروژ در سال 1940 توسط آلمان اشغال شد، پادشاه هاکون و ولیعهد اولاو (پدربزرگ و پدر پادشاه فعلی) مجبور به فرار از کشور و زندگی در تبعید در لندن شدند. خاندان سلطنتی نروژ در بیانیه اخیر خود گفت: «این دو شاخه خانواده را حتی بیشتر به هم نزدیک کرد.

هنگامی که او جوان بود، ملکه الیزابت دوم پادشاه هاکون را “عمو چارلز” خطاب می کرد و به گفته خانواده سلطنتی نروژ، “عمو چارلز” عموی مورد علاقه ملکه بود – و او شاهزاده چارلز را به نام شاه هاکون نامید.

نووی اولین کشور خارج از کشورهای مشترک المنافع بود که ملکه الیزابت در سال 1955 از آن بازدید کرد و در مجموع سه بار به عنوان مهمان سه نسل از پادشاهان نروژ از آن بازدید کرد.

از زمانی که پادشاه هارالد و ملکه سونجا در سال 1991 تاجگذاری کردند، آنها سالانه برای دیدار با اقوام بریتانیایی خود در خانواده سلطنتی به بریتانیا سفر کردند.

اسپانیا

پادشاه فیلیپه ششم و ملکه لتیزیا اسپانیا در مراسم تاجگذاری شرکت می کنند و بحث برانگیز ممکن است آنها تنها خانواده سلطنتی اسپانیا نباشند.

هر دو والدین فیلیپه، پادشاه سابق خوان کارلوس و ملکه سوفیا، در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت در سال 2022 شرکت کردند، اما این کار را به طور جداگانه انجام دادند زیرا به دنبال تعدادی از جنجال ها و افشاگری ها از یکدیگر جدا شده اند. روابط نامشروع خوان کارلوس در طول سال ها درگیر آن بود.

رسانه های اسپانیایی این را گزارش می کنند خوان کارلوس و صوفیه به عنوان _رسمی به مراسم تاجگذاری دعوت نشده اند، اما در را برای آنها باز می گذارد تا در یک دوره دعوت شوند. شخصی از آنجایی که در طول چندین دهه روابط نزدیکی بین خانه ویندزور و خانه بوربون وجود داشته است.

پادشاه فیلیپ پسر عموی سوم ملکه الیزابت بود – و با محبت او را “خاله لیلیبت” صدا می کرد – در حالی که پدرش، پادشاه خوان کارلوس، نبیره ملکه ویکتوریا است (شاه چارلز، نبیره ویکتوریا است. )

سوئد

شاه کارل گوستاف شانزدهم علیرغم بهبودی پس از عمل جراحی قلب، در کنار دخترش، ولیعهد ویکتوریا، به جای همسرش ملکه سیلویا، برای شرکت در مراسم تاجگذاری در لندن است.

پادشاه سوئد امسال سالگرد طلایی خود را جشن می گیرد.

خانه برنادوت یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌های سلطنتی اروپا و همچنین یکی از نزدیک‌ترین خانواده‌های سلطنتی بریتانیا است.

بنابراین، دو خانه بزرگ اروپایی، سوئد و بریتانیا، چگونه به هم مرتبط هستند، و در مورد پیوندها با سایر خانواده های سلطنتی اسکاندیناوی چگونه است؟

به عبارت ساده تر، مادربزرگ شاه کارل شانزدهم گوستاف، ملکه ویکتوریا است که همچنین مادربزرگ بزرگ شاه چارلز است. (به عبارت پیچیده تر، پادشاه سوئد از طرف مادرش با شاهزاده لئوپولد پسر هشتم ملکه ویکتوریا نیز نسبت دارد).

و در سراسر منطقه، شاه کارل شانزدهم گوستاو پسر عموی ملکه مارگرت دانمارک است زیرا هر دو پدربزرگ یکسانی دارند. در حالی که پادشاه سوئد پسر عموی دوم پادشاه هارالد پنجم نروژ است، زیرا مادر هارالد یک شاهزاده خانم سوئدی به دنیا آمد.

کدام یک از اعضای سلطنتی اروپایی در مراسم تاجگذاری حضور خواهند داشت؟

مارگارتای رومانیایی که به عنوان نگهبان تاج و تخت رومانی شناخته می شود و همسرش شاهزاده رادو حضور خود را تایید کرده اند و در آستانه مراسم تاج گذاری در کاخ باکینگهام در یک پذیرایی حضور داشتند.

ولیعهد اسکندر یوگسلاوی وارث یک سلسله سلطنتی است که آخرین بار در سال 1945 به قدرت رسید. او در طول جنگ جهانی دوم در لندن به دنیا آمد و در کلیسای وست مینستر با پادشاه جورج چهارم و شاهزاده الیزابت به عنوان پدرخوانده اش تعمید گرفت. انتظار می رود که او به همراه همسرش، ولیعهد کاترین، در مراسم تاجگذاری حضور داشته باشد.

سیمئون ساکس کوبورگ گوتا، پادشاه سابق و نخست وزیر سابق بلغارستان نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.

سه نفر از اشراف آلمانی برای تاجگذاری شاه چارلز نیز در لندن خواهند بود، اما ارتباط آنها با خانواده سلطنتی بریتانیا چگونه است؟

مادربزرگ شاهزاده برنهارد از بادن، خواهر فقید شاهزاده فیلیپ دوک ادینبورگ بود.

شاهزاده هاینریش دوناتوس از هسن با ملکه ویکتوریا و همچنین پسر عموی دور شاهزاده فیلیپ خویشاوندی دارد.

شاهزاده فیلیپ هوهنلوه-لانگنبورگ برادرزاده شاهزاده فیلیپ بود و پرنسس آن بریتانیا مادرخوانده اوست.


دیدگاهتان را بنویسید